۷ گام برای بهبود برندسازی اجتماعی سازمان شما

    برندسازی اجتماعی به مشخصه بازاریابی دیجیتال بدل شده است. از کوچکترین مشاغل محلی گرفته تا مارک های مهم شناخته شده بین المللی ، از مارک های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند ، سرگرمی و تعامل استفاده می شود ، یک کانال زمان واقعی برای خدمات به مشتریان و البته فروش آن استفاده می شود.

    دیجیتال

    اگرچه بیشتر بازاریابان علامت ROI اثبات شده را هنگام صحبت در رسانه های اجتماعی دشوار می دانند ، اما بیشتر مارک ها ارزش این کانال ها را می دانند. طبق ادوک ، در سال ۲۰۱۸ ، ۹۱٪ از مارک های خرده فروشی حداقل از دو کانال رسانه اجتماعی استفاده می کردند. Mashable گزارش داد که ۸۱٪ مشاغل کوچک از مشاغل اجتماعی استفاده کرده اند.

    این آمار دلیلی است که بازاریابان هوشمند در حال افزایش حضور رسانه های اجتماعی خود هستند. در اینجا هفت مرحله برای کمک به بهبود برندسازی اجتماعی ارائه شده است.

    ۱ Chann کانالهای خود را با خردمندی انتخاب کنید

    افتتاح حساب با هر کانال اجتماعی اجتماعی در آنجا می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال ، این یک رویکرد خیلی استراتژیک نیست.

    اولا ، مدیریت همه این سیستم عاملها واقع بینانه نیست و دوم اینکه ، همه بسترهای اجتماعی به طور برابر ایجاد نمی شوند. علی رغم محبوبیت کانال های زیادی ، کسانی که به آنها محبوب هستند بسیار مهم هستند. هیچ دو برنامه دقیقاً یکسان نیستند و به همین دلیل هیچ دو مخاطب هم نیستند.

    شما باید از سیستم عامل هایی استفاده کنید که مطابق با نام تجاری شما باشد. به عنوان مثال ، اگر یک برنامه دموگرافیک مورد نظر از ۱۸ تا ۲۴ سال داشته باشد ، اگر جمعیت هدف شما ۳۵-۵۰ باشد ، برای برند شما مطابقت نخواهد داشت. تکالیف خود را انجام دهید و با استفاده از جمعیتی که در رسانه های اجتماعی انجام شده است ، به دنبال مواردی باشید که برای مخاطب مورد نظرتان مهم است.

    هنگام تحقیق در کانالها ، از خودتان چند سوال بپرسید:

       

    • آیا افرادی که از این کانال استفاده می کنند به ما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک می کنند؟
    •  

    • آیا آنها از این کانال به روشی استفاده می کنند که نیازهای ما را معنا می بخشد؟
       
    • آیا محتوای مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن با این کانال و نحوه استفاده افراد از آن متناسب خواهد بود؟

    نکته خوب دیگر تماشای معیارهای شما در صفحات رسانه های اجتماعی موجود است تا ببینید چگونه مارک تجاری شما از کانالها دور است.

    ۲ W از کانالهای خود به طرز خردمندی استفاده کنید

    پس از انتخاب سیستم عامل (های) خود ، اطمینان حاصل کنید که از هر کانال با خردمندی استفاده می کنید. فقط به دلیل اینکه چیزی را در یک کانال ارسال می کنید ، به این معنی نیست که باید روی همه آنها ارسال شود. و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. در واقع ، تعداد کمی وجود دارد.

    همانطور که قبلاً بحث شد ، هر کانال مخاطب خاص خود را دارد. هر مخاطب به دلایل مختلف از اجتماعی استفاده می کند. در واقع ، براساس Global Web Index ، یک فرد متوسط ​​۵٫۵۴ حساب رسانه های اجتماعی مختلف دارد.

    با استفاده از این مخاطبان و کاربردهای مختلف ، باید اطمینان حاصل کنید که محتواهایی را ارائه می دهید که در متن ارائه شده جذاب خواهند بود. به گفته بافر ، بهترین مطالب برای کانالهای اجتماعی برتر عبارتند از:

       

    • فیس بوک: فیلم ها و محتوای سرآمد شده
    •  

    • اینستاگرام: عکسهای با وضوح بالا ، نقل قول ها ، داستانها
    •  

    • توییتر: اخبار ، پست های وبلاگ و GIF
    •  

    • لینکدین: مشاغل ، اخبار شرکت و محتوای حرفه ای
    •  

    • Pinterest: اینفوگرافیک و راهنمای گام به گام عکس

    با اطمینان از انتخاب محتوای مناسب برای هر پلتفرم ، بهتر خواهید شد تا کاربران پلتفرم را به روشی معنی دار تر درگیر کنید.

    ۳ the آهنگ صحیح را با ویژوال ها تنظیم کنید

    هنگام مشاوره بافر با قلب ، یک مورد که اکثر اوقات مطرح می شود استفاده از تصاویر است. اگرچه نوع تصویری از کانال به کانال دیگر متفاوت است ، شکی نیست که تصاویر هنوز بلندتر از کلمات صحبت می کنند.

    به همین ترتیب ویژوالها در تنظیم لحن و تصویر برند شما نقش عمده ای دارند. آنها نگاه اول هویت برند شما را ارائه می دهند و به ایجاد ارزش برند کمک می کنند.

    درس مهم در اینجا این است که اگرچه در هر کانال از انواع مختلفی از تصاویر استفاده می کنید ، لحن و نحوه باید سازگار باشد از جمله:

       

    • پالت رنگ: از رنگ های آرم خود برای ایجاد یک پالت رنگ ثابت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از رنگ اصلی آرم شما به نوعی برای همه تصاویر استفاده شده است. می توانید رنگهایی خارج از آرم خود اضافه کنید اما از آنها به طور مداوم استفاده کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که آنها به خوبی با هم کار می کنند.

       

    • آرم به عنوان نماد شما: هنگام استفاده از نماد در رسانه های اجتماعی از آرم یا نمادی از آرم خود در تمام کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنید. با استفاده از مشخصات برای هر سیستم عامل ، یک آرم ایجاد کنید ، بنابراین هرگز به راحتی نمی توانید در فضای اختصاص داده شده جا بیفتید. نمادها برای ساختن آگاهی از برند مانند طاقهای طلای مک دونالد یا نایک از نایک خوب کار می کنند.

       

    • الگوهای: با استفاده از الگوهای گرافیکی که در رسانه های اجتماعی استفاده می شود ، وقت و چهره خود را ذخیره کنید. پس از آن شما در همه جنبه های طرح های خود در مورد رنگ ها ، قلم ها و روشی که از آرم و نمادهای خود استفاده می کنید ، سازگاری خواهید داشت.

    همه این جنبه ها برای ایجاد تصاویر برند شما با یکدیگر کار می کنند.

    ۴ Voice صدای خود را پیدا کنید

    صدایی ایجاد کنید که متناسب با نام تجاری شما باشد. کلماتی که شما استفاده می کنید و لحن و نحوه پست های شما حتی اگر فقط در چند کلمه برای یک هشتگ وجود داشته باشد ، تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت. مثال دیزنی را در بالا به عنوان مثال کامل در مورد چگونگی استفاده این شرکت از شوخ طبعی و یک دارایی قابل تشخیص در فعالیت های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

    سبک ارتباطی شما باید شخصیتی را ایجاد کند که متناسب با برند شما باشد. برای یافتن صدای خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

       

    • فرهنگ شرکت: شرکت شما برای چیست؟ چه چیزی برای شما مهم است؟ چه چیزی شما را از رقابت جدا می کند؟ خواه شما برای سیاره جنگید ، سگها را دوست دارید ، یا از زنان قوی پشتیبانی می کنید ، صدای شما باید این را منعکس کند.
    •  

    • مخاطبان شما: مخاطبان شما چگونه صحبت می کنند؟ از چه زبانی استفاده می کنند؟ چه چیزی در فرهنگ پاپ مشترک است ، یا شوخی هایی که ممکن است درک کنند؟ هر آنچه با آنها طنین انداز شود ، استفاده کنید ، اما مطمئن شوید که اصالت دارید. هیچ چیز بدتر از کسی نیست که سعی کند چیزی باشد که نیست. این می تواند سریعتر از آنچه فکر می کنید به حالت اجتماعی باز شود و وقتی احساس می کنند به شما اعتماد نمی شود ، مردم را خاموش کنید.
    •  

    • گزاره ارزش منحصر به فرد: UVP شما می تواند کمک بزرگی در یافتن صدای شما باشد. با تمرکز روی آنچه دارید ، دیگران نمی توانند به فرهنگ شما بیفزایند و در عین حال به شما کمک می کنند تا چه کسی را به عنوان یک برند تعریف کنید.

    ۵ ٫ مباحث خود را با خردمندانه انتخاب کنید

    تلاشهای خود را برای حفظ مستمر موضوعاتی که درباره آنها ارسال می کنید ، ساده کنید. شما باید از داشتن یک مجموعه تصادفی از پست هایی که پیام شما را گیج می کند ، خودداری کنید.

    خیلی نگران نباشید که مجبورید محتوای خود را ایجاد کنید. یک راه عالی برای معتبر ماندن در صنعت شما ، اصلاح مطالب است. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن پست هایی که برای پیروان مرتبط ، معنی دار و مفید هستند ، اقتدار ایجاد کنید. این باعث می شود دوست داشتن و اشتراک گذاری در حالی که به افرادی نشان می دهید که متمرکز بر ارتقاء خود نیستید ، تشویق کند. در عوض ، اعتماد ایجاد می کند.

    وقتی مارک شما خواستار آن است ، از استفاده طنز استفاده نکنید. ۳ از ۴ نفر از طنز قدردانی می کنند. همچنین می توانید از ترکیبی از محتوای سرپرستی مبتنی بر پلتفرم مانند فیلم ها ، gif ها ، memes ها و پیوندها برای پست ها و مقالات وبلاگ استفاده کنید.

    برای ماندن در نقطه ، چند موضوع را انتخاب کنید که باعث شود برند و صنعت شما معنا پیدا کند ، خواه لباس مشهور باشد ، گرایش های طراح در باند فرودگاه و طرز تهیه کفش برای یک بوتیک مد یا دستور العمل ها ، روند مواد غذایی و محصولات فصلی برای فروشگاه های مواد غذایی. هدف این است که از حوزه تخصص خود استفاده کنید ، بنابراین افراد برای اطلاعات مورد نیاز خود به شما بستگی دارند.

    آخرین و مهم نیست ، مهربان باشید. ۸۸٪ از مصرف کنندگان وقتی یک نام تجاری بد دهان رقابت را آزار می دهد ، آزار دهنده هستند. در عوض ، مصرف کنندگان از این مارک ها با این سه کیفیت برتر خرید می کنند:

       

    1. صادقانه (۸۶٪)
    2.  

    3. مفید (۷۸٪)
    4.  

    5. دوستانه (۸۳٪)

    ۶ ٫ کراس نمایه های خود را تبلیغ کنید

    فراموش نکنید که تمام بازاریابی شما باید با هم کار کند. اگر اجتماعی هستید ، آن اطلاعات را در تمام پروفایل و مطالب بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. این یعنی:

       

    • در وب سایت خود به صفحات اجتماعی خود پیوند می زند
    •  

    • تهیه نشانی اینترنتی یا حداقل آرم کانالهای اجتماعی مورد استفاده در کلیه مواد چاپی ، بروشور و علائم خود
    •  

    • به اشتراک گذاشتن پیوندها به محتوا در صفحات اجتماعی خود ، مانند وبلاگ های شما یا از کانال به کانال هنگام کار

    همه این مراحل به ایجاد کشش اجتماعی کمک خواهد کرد. شما همچنین باید کارمندان را تشویق کنید که از اجتماعی خود خوششان بیاید تا پیروان را در گروه خود ترغیب کند: او به دو دوست گفت ، او به دو دوست گفت و غیره.

    ۷ ٫ نظرات و مشارکت ها را درگیر کنید

    رسانه های اجتماعی فقط همین است: اجتماعی. بسیاری از سازمان ها فراموش می کنند که این یکی از مهمترین جنبه های رسانه های اجتماعی است. شما فقط نمی توانید مطالب ارسال کنید. درعوض ، شما باید در جستجوی نظرات و پیوستن به مکالمات باشید تا بتوانید پیروان را درگیر کنید. حتماً فردی را در هیئت مدیره دارید که در حال خواندن نظرات و پاسخ دادن است. در حقیقت ، سعی کنید مطالب را با یک سؤال ارسال کنید: ما عاشق این کفش ها هستیم ، نظر شما چیست؟

    اگر مسئولیت پاسخگویی را بر دوش دارید ، باید هماهنگ باشید. در صورت مشاهده نظرات منفی یا شکایات مشتری ، این امر بسیار مهم می شود. ۳۲٪ از مصرف کنندگان از اجتماعی شکایت دارند انتظار دارند که ظرف ۳۰ دقیقه پاسخ دهند و ۴۲٪ انتظار دارند که طی یک ساعت از شما بشنوند. آنها دریافتند که ۵۷٪ انتظار پاسخ مشابه ۲۴/۷ را دارند ، بنابراین مدیریت اجتماعی مهم می شود. اگر نمی توانید خواسته ها را مدیریت کنید ، ممکن است بخواهید از استفاده از توییتر خودداری کنید زیرا ۸۰٪ درخواست های خدمات به مشتریان اجتماعی در Twitter رخ می دهد.

    برای تولید محتوای بیشتر از نظرات استفاده کنید. غالباً سؤالات متداول مشاهده خواهید کرد یا از نظرات و پاسخ به نظرات سایر پیروان بینش بسیار خوبی می گیرید. موضوعات بعدی را پیدا کنید وآنچه مردم در حال گپ زدن هستند می تواند ایده هایی برای وبلاگ ها ، مطالب بیشتر و فرصت هایی برای تولید مکالمات بسیار جذاب که تخصص شما را نشان می دهد فراهم کند ، نه اینکه به این نکته توجه داشته باشید که به آنچه مردم می گویند اهمیتی نمی دهد.

    ایده

    این هفت مرحله می تواند تجارت شما را در کنترل بهتر استراتژی اجتماعی شما فراهم کند و تاکتیکهایی را که برای بهبود برندسازی اجتماعی خود استفاده می کنید ، تنظیم کنید.

    کلوداگ اوبراین

    متخصص ارشد محتوا