چگونه تحول دیجیتال در حال تغییر بازاریابی است؟

ظهور اینترنت و گسترش دیجیتالی ، نه فقط به عنوان یک فناوری بلکه به عنوان یک قالب رسانه ای ، تأثیرات عمیقی و غیرمنتظره ای در زندگی قرن بیست و یکم داشته است. در حالی که همه انتظار داشتند که فناوری دیجیتال چیزی را که معدود افراد به درستی پیش بینی کرده اند سریعتر کند ، تأثیر اجتماعی رسانه های دیجیتالی ، همراه با اتصال آنلاین است.

دیجیتال

وقتی صحبت از بازاریابی می شود ، رفتن به دیجیتال عواقب عظیمی را به همراه دارد. اکنون خواص رسانه های دیجیتال مانند اندازه گیری های دقیق تر ، همراه با تعامل ، فرصت های بازاریابی کاملاً جدیدی را ایجاد کرده است.

بنابراین ، شکی نیست که فناوری دیجیتال به عنوان یک ابزار بازاریابی می تواند نقش قدرتمندی داشته باشد. اما خود دگرگونی دیجیتال چطور است؟ این برای تغییر شیوه کار در بازاریابی چیست؟

در مقاله او ، ما به عمق حفاری می پردازیم تا نگاهی دقیق تر به پیامدهای آن بیندازیم.

تغییر غیرقابل اجتناب

در حالی که ممکن است اصطلاح “تحول دیجیتال” مانند یک مفهوم سحابی به نظر برسد ، اما درک واقعی نتایج بسیار ساده است. ما سالهاست که آنها را تجربه می کنیم و اکنون شاهد سرعت بخشیدن به سرعت در حال تغییر هستیم.

هنگامی که افراد در صنایع حرفه ای در مورد تحول دیجیتال صحبت می کنند ، در مورد چگونگی درک فن آوری دیجیتال صحبت می کنند و سپس در کارهای روزمره ما ، چه در سطح روزانه ، چه در سطح کارمندان و چه به معنای وسیع تر از کل عملیات تجاری ، اعمال و یکپارچه می شوند.

در سطح فردی ، تحول دیجیتال می تواند به اندازه سوابق الکترونیکی بهداشت در صنایع پزشکی یا سلامتی کارآمد باشد. انتقال به سوابق دیجیتالی این داده ها را در دسترس ، سریعتر برای پردازش ، و احتمال اینکه متخصصان بهداشت بتوانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند را افزایش می دهد.

در مقیاس صنعت ، تحول دیجیتال در حال حاضر نشان داده است که چه کاری می تواند برای مشاغل مانند آمازون و یوبر انجام دهد. این مشاغل مفاهیم تجاری سنتی مانند فروش خرده فروشی و ترانزیت را در پیش گرفته اند ، و سپس از فناوری های دیجیتال نوآورانه استفاده کرده اند که با پیشرفت در آینده ، رقابت را کنار گذاشته اند.

با این حال ، به طور کلی ، تحول دیجیتالی معمولاً برای چگونگی تأثیرگذاری در تجارت مورد بررسی قرار می گیرد. در زمینه بازاریابی ، به طور خاص ، می تواند برخی از تغییرات هیجان انگیز و سودآور را برای افراد دارای بینایی به ارمغان آورد.

قیف دیجیتال

یکی از اولین مکانهایی که تحول دیجیتالی بر بازاریابی تأثیر می گذارد قیف است ، یک مفهوم سنتی که بازاریابان برای ترسیم کارهایی که مشتریان بالقوه انجام می دهند از آن استفاده می کنند ، یک سفر چند مرحله ای را انجام می دهند که در نهایت منجر به انجام یک خرید واقعی می شود.

قبل از ظهور فن آوری های دیجیتال ، قیف بازاریابی ساده و از بعضی جهات غیرقابل دفاع بود. پنج مرحله شامل موارد زیر است:

     

  • آگاهی ها ها – مرحله ای که مصرف کنندگان برای اولین بار متوجه می شوند شما محصولی یا خدماتی را که ممکن است به دنبال آن باشید ارائه می دهید.
  •  

  • بهره – هنگامی که یک خریدار تحقیقات بیشتری انجام می دهد تا ببیند آیا تجارت شما نیازهای آنها را برآورده می کند.
  •  

  • نظر گرفتن n – اکنون آنها مورد توجه جدی قرار گرفته اند.
  •  

  • قصد – هنگامی که آنها تصمیم خود را به نفع یک کسب و کار شروع می کنند زیرا احساس می کنند نیاز به محصول یا خدمات دارند.
  •  

  • تصمیم – مصرف کننده پس از خرید به مشتری تبدیل می شود.

تقریباً در هر ایالت ، در دنیای بازاریابی قبل از دیجیتال ، یک تجارت فقط می تواند مواد بازاریابی ایجاد کند و سپس به بهترین ها امیدوار باشد. مداخله فقط درصورتی امکان پذیر است که یک شخص فروشنده آگاه در آنجا حضور داشته باشد تا مستقیماً با مشتری بالقوه درگیر شود.

با توجه به تحول دیجیتالی ، این مراحل اکنون کنترلی بسیار بیشتر در فرآیند فراهم می کند و به بازاریاب ها دو ابزار جدید ارزشمند می دهد: تعامل چند مرحله ای و تحلیلی.

شخصی سازی امکان پذیر است

یکی از مؤثرترین روشهایی که تغییر دیجیتال باعث تغییر در نحوه کار در بازاریابی دیجیتالی شده است ، روشی است که هم اکنون می تواند محتوا را برای مشتریان خاص شخصی کند.

با توجه به ترکیب معیارها و تعامل ، اکنون می توان اقدامات و رفتار مصرف کنندگان را در سطح فردی پیگیری کرد ، سپس از آن داده ها استفاده کنید تا یک پاسخ بازاریابی شخصی ارائه دهید.

پیگیری خرید مشتری ، و سپس پیشنهاد محصولات مشابه – یا در برخی موارد ، “پر کردن مجدد کالاهای مصرفی” فقط نوک کوه یخ است. اکنون با استفاده از معیارهای موجود در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، می توانید علائق مشتریان شخصی را ردیابی کنید ، توصیه هایی را ارائه دهید و حتی ایمیل های شخصی سازی شده را نیز بر اساس آن رفتار مصرف کننده قبل از تبدیل ارسال کنید.

کارشناسان بازاریابی دیگر نیازی به حدس زدن در کجا ندارندهنگامی که علاقه مصرف کننده در رسانه های اجتماعی ردیابی می شود ممکن است علاقه جمع باشد.

داده ها در دیجیتالی شدن پادشاه است

تنها ، بزرگترین “نقطه کور” در بازاریابی قبل از تحول دیجیتال ، فقدان اطلاعات با کیفیت بالا و عملی برای متخصصان بازاریابی برای تصمیم گیری بود. هنگامی که یک پوستر برای یک ایستگاه مترو ایجاد شد یا یک بازاریابی برای تلویزیون تولید شد ، هیچ روش دقیقی برای درگیر کردن اثربخشی آن محتوای بازاریابی وجود نداشت. چند نفر آن پوستر مترو را دیدند؟ چند نفر تجارت را از طریق تلویزیون تماشا کردند ، چه رسد به بیرون رفتند و محصول را بخاطر آن خریدند؟

Analytics یک تغییر دهنده بازی برای بازاریابی بود و تحول دیجیتال همچنان تأکید می کند که در تمام تلاشهای آینده بازاریابی چقدر مفید است. به عنوان مثال ، ویدئویی در YouTube ، فیس بوک ، اینستاگرام و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می تواند به یک تیم بازاریابی بگوید که دقیقاً چند نفر فیلم را تماشا کرده اند. علاوه بر این ، اگر این افراد بر روی دکمه “Call To Action” کلیک کنند تا بیننده را به یک وب سایت برسانند ، می توان سنجید که ویدیو در تبدیل افراد چقدر مؤثر است. اطلاعات بیشتر درباره این اطلاعات در دسترس است ، از جمله برنامه هایی که افراد سیستم عامل رسانه های اجتماعی در حال تماشای این فیلم هستند ، این افراد در کجا زندگی می کنند یا در چه ساعتی از این ویدیو بیشترین بازدیدها و بازدیدهای ویدیویی را به دست آورده اند.

به عبارت دیگر ، تحول دیجیتالی اکنون به داده های کاربران و معیارهای دقیق تر به کارشناسان بازاریابی می دهد و به آنها اجازه می دهد برنامه های بازاریابی را ترفند و بهینه سازی کنند. دانستن اینکه چه کاری انجام نمی دهد یا چه کارهایی انجام می دهد و به همین خوبی ، چابک تر ، پاسخگوتر و هدفمند تر می شود.

تعامل تغییر در حال تغییر بازاریابی است

تحول دیجیتال تأثیر بسیار زیاد و بی سابقه ای بر تعامل داشته است. بر خلاف رسانه های سنتی ، مانند فیلم ، تلویزیون و موسیقی ، رسانه های دیجیتال تعاملی هستند و مردم را نسبت به آنچه مصرف می کنند ، نحوه مصرف آن و اینکه چه کسی آن را با آنها به اشتراک می گذارد ، انتخاب بیشتری کرد.

به عنوان مثال ، وب سایت ها اکنون می توانند گزینه هایی را در مورد اطلاعاتی که می خواهند مشاهده کنند و به روشی که می خواهند آن را مصرف کنند ، در اختیار مردم قرار دهند. رسانه های اجتماعی به افراد اجازه می دهد تا در عوض با حساب های شرکت ارتباط برقرار کنند ، از آنها سؤال کنند و پاسخ دریافت کنند. مصرف کنندگان حتی می توانند برای مطالبی که می خوانند یا مشاهده می کنند با قلب ، انگشت شست و دکمه های موردعلاقه بازخورد دهند یا نظر خود را ترک کنند.

مبادله ای که می تواند در رسانه های اجتماعی و حتی به طور مستقیم در تبلیغات اتفاق بیفتد ، همه چیز را تغییر می دهد. با تبلیغات زنده ، مانند پخش مستقیم ، مصرف کنندگان می توانند در رسانه های اجتماعی قرار بگیرند و تماشای یک تأثیرگذار را در مورد یک محصول داشته باشند. اکنون ، به جای تماشای یک تأثیرگذار اجتماعی ، بینندگان می توانند با اظهار نظر ، ارائه پیشنهادات و حتی دریافت پاسخ در طول آن جریان ارتباط برقرار کنند. در سال ۲۰۱۹ سطح تعامل و تعامل وجود دارد که به سادگی قبل از تحول دیجیتال امکان پذیر نبود و دامنه و ماهیت نحوه تغییر بازاریاب ها به اهداف خود را تغییر می دهد.

اتوماسیون باعث افزایش عملی می شود

زمان تأثیرگذاری در تصمیم گیری برای خرید ، مهم است. ممکن است یک مشتری در حین خرید “حصار” باشد ، حتی تا آنجا که می تواند اقدامات اولیه را برای خرید انجام دهد ، فقط قبل از انجام خرید واقعی ، فقط در مرحله سبد خرید متوقف شود.

اتوماسیون همراه با معیارها به این معنی است که رفتار مصرف کننده ردیابی می شود ، می توان بدون اینکه لزوماً نیاز به یک انسان برای نظارت بر فعالیت باشد برطرف شد و به اندازه کافی خوش شانس بود که آن را گرفت و به موقع نسبت به آن واکنش نشان داد. تحول دیجیتال به این معنی است که وقتی داده ها یا اقدامات خاصی به رسمیت شناخته می شوند ، نرم افزار می تواند بر اساس آن شرایط اقدام به ارسال ایمیل یا پاسخ های شخصی شده سریع ، بدون نیاز به اطلاع یک عامل انسانی برای عمل به مسئله حساس به زمان کند.

این نوع اتوماسیون اکنون در حال افزایش است زیرا chatbots حتی نقش پشتیبانی اصلی خدمات مشتری را برای کارهای ساده ، بهبود پاسخ بازاریابی و بهره وری به عهده می گیرد.

افکار نهایی

تحول دیجیتال به طور بالقوه می تواند طیف عظیمی از فعالیتهای عملیاتی و بازاریابی تجاری را تحت تأثیر قرار دهد. مهمترین چیز این است که درک آنچه در آن وجود دارد ، یادگیری از رهبران دیجیتال در بخش ها و اطمینان از شرکت شما در زمینه پیشرفت ، پیشرفت و پیشرفت در فن آوری ، فرایندها و استعدادهای داخلی است.

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا

Related articles

۶ راه برای تبدیل فوری صفحه محصولات شما

“ بیشتر اوقات ، صفحه محصول آخرین چیزی است که یک خریدار پنجره دیجیتال را از یک تبدیل کاملاً مجزا جدا می کند – بنابراین باید آن را به درستی بدست آورید. یک مطالعه جدید نشان داد که هزاره ها هنگام تصمیم گیری خرید آنلاین ، به جای تبلیغات به همسالان خود نگاه می کنند. […]

Learn More

۱۰ روش مدیریت همزمان همه حسابهای رسانه اجتماعی شما

“ از آنجا که اکثر شرکت ها در حال حاضر مزایای استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی را به منظور تعامل با مصرف کنندگان و مشتریان در نظر گرفته اند ، ممکن است بسیاری از مشکلات چگونگی حفظ و مدیریت یک حضور آنلاین تعاملی مداوم باشد. مشاغل کوچکتر می توانند از حضور آنلاین سود […]

Learn More

۱۰ راهکار مؤثر برای رشد شغلی دیجیتالی

“ آیا شما یک حرفه ای بازاریابی هستید که تازه کار را شروع می کنید؟ آیا به دنبال پیشرفت حرفه ای در بازاریابی دیجیتال خود هستید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که کدام مسیر را طی کنید یا چگونه باید به پیش بروید؟ در این صورت ، باید به طور مداوم مهارت های خود را […]

Learn More