چگونه می توان از همگرایی بازاریابی سنتی و دیجیتال بهره برد

    بازاریابی دیجیتال دنیای تریلیون دلاری است ، آنقدر عظیم که بازاریابی سنتی را به راحتی می توان فراموش کرد. طی دو سال آینده ، ما به احتمال زیاد شاهد رونق در بازاریابی به عنوان یک سرویس ، بازاریابی شناختی ، بازاریابی دیجیتال پس از خرید و بسیاری از پیشرفت های مهم در بازاریابی دیجیتال خواهیم بود. آخرین باری که کلید واژه جدیدی درباره بازاریابی سنتی شنیدید کی بود؟

    دیجیتال

    خوب ، ممکن است شما یکی را شنیده باشید. همگرایی به طور خاص تر همگرایی بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی. گارتنر ، شرکت تحقیقات بازار ، در سال ۲۰۱۲ پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۱۷ ، یک CMO بیشتر از CIO برای فناوری هزینه کند. به نظر می رسد مطابق با این اینفوگرافیک در هزینه های فناوری ، این مسیر در حال انجام است.

    همچنان که تجزیه و تحلیل بازاریابی نتیجه گیری های جدید را ارائه می دهد ، شرکت ها در تلاش هستند تا با سرعت در نوآوری های جدید گام بردارند. ما با این تغییرات می خواهیم شاهد شکوفایی مدلهای تجاری عجیب و جدید باشیم. اما چه چیزی در وهله اول همه نوآوری ها را هدایت می کند؟

    نقش داده ها

    نقش داده ها

    پاسخ کوتاه داده است. با کمک تکنیک های جمع آوری داده های دیجیتال و تجزیه و تحلیل ، بازاریابان می توانند بسیاری از متغیرهای مختلف رفتار مصرف کننده را در بسیاری از مراحل مختلف قیف فروش ردیابی کنند. اطلاعات مشتری زیادی وجود دارد که ما حتی یک کل صنعت ، یعنی Big Big را ایجاد کردیم تا در مورد آن صحبت کنیم! در مقایسه با تورنت داده های مصرف کننده ، تماس ها و نظرسنجی های سرویس مشتری سنتی در مقایسه با آن کمبود به نظر می رسد.

    داده ها به ما امکان می دهد پیش بینی های بهتری داشته باشیم و مدل های جدیدی از رفتار مشتری را برای سوله های مختلف ایجاد می کنیم. حتی چیزی به آسانی تغییر رنگ در یک صفحه وب می تواند منجر به افزایش فشار در تبدیل شود. اگر این کار با وثیقه چاپی انجام شود ، این آزمایش بسیار گران خواهد بود. بازاریابان می توانند پیام های خود را به طور مداوم تغییر دهند و اطلاعاتی را در مورد چگونگی کار در انجام آزمایش های جسورانه و بدون خطر زیاد بودجه دریافت کنند.

    در یک نظرسنجی از بیش از ۳۳۰ سازمان ، ۹۸٪ از پاسخ دهندگان گفتند که بازاریابی آفلاین (سنتی) و آنلاین در حال ادغام هستند.

    این توییت

    داده ها همچنین به بازاریابان اجازه می دهد تا به مدیریت سطح بالا و c-suite ثابت کنند که یک استراتژی خاص ROI خوبی را بدست می آورد. قبل از ظهور داده ها (گاهی اوقات در زمان واقعی) ، هنگام آزمایش استراتژی های جدید حدس و گمان های زیادی وجود داشت. هر زمان که یک تغییر نسلی رخ می داد ، اطلاعات مجدداً مورد بررسی مجدد قرار می گرفت. اکنون داده هایی برای پشتیبان گیری از احساسات روده خود داریم.

    داده های خوب بازاریابی که از چهره های فروش خوب حمایت می شوند ، استدلال در برابر آن دشوار نیست ، و نتیجه آن کل مدل های تجاری را تکان می دهد. و برای شرکت های کوچکتر که بودجه ای برای کمپین های بازاریابی سنتی ندارند ، بازاریابی دیجیتال راهی ارزان برای این است که به آنها اجازه دهند به اشتراک بگذارند ، همراه با یکسری مزایای دیگر.

    بازاریابی سنتی و داده های بزرگ

    آیا این بدان معنی است که بازاریابی سنتی از بین رفته است! نه با یک شوت از راه دور. تکنیک های قدیمی چاپ ، تلویزیون و رادیو فقط به این دلیل که تمام روز در تلفن های هوشمند ما دفن می شویم ، متوقف نشده است. پرتاب کامل وثیقه بازاریابی سنتی می تواند یک تغییر اساسی باشد. فقط باید برای دنیای Big Data تفسیر شود.

    Big Data جایی است که همگرایی بین بازاریابی سنتی و آنلاین اتفاق می افتد. این رسانه تا جایی اهمیت ندارد که بازاریابان بتوانند داده های لازم را برای سنجش اثربخشی پیام جمع کنند. به طور خلاصه ، همگرایی بازاریابی سنتی را به مجموعه دیگری از نقاط داده برای جمع آوری تبدیل می کند.

    یک نمونه از همگرایی بین بازاریابی آنلاین و آفلاین ، خرده فروشی تخفیف آمریکایی Target است. Target ، مانند بسیاری از شرکت ها ، بر اساس Big Big Data پروفایل مشتری ایجاد می کند. این پروفایل ها با دریافت آدرس ایمیل یا شماره کارت اعتباری شروع می شوند. با مقایسه پروفایل در میان هزاران مشتری Target ، می توان پیش بینی کرد که در آینده چه چیزی خریداری می شود.

    یکی از بزرگترین فروشگاه های بزرگ جمعیتی مانند Target می خواهید برای گرفتن پدر و مادرهای به زودی باشند. والدین جدید ثروت خود را صرف محصولات جدید کودک می کنند و Target با نزدیک شدن به زمان مشخص ، روند خاصی را در خریدهای خاص مشاهده می کند. آمارشناسان آنها در پیش بینی بارداری به حدی خوب بودند که Target توانست هنگام رسیدن آن مراحل حساس ، کوپن های خاصی را درست ارسال کند.

    با این حال ، پس از چاپ یک داستان واکنش عجیبی وجود دارد. معلوم است وقتی مردم از نزدیک مورد پیگیری قرار می گیرند ، آن را دوست ندارند. اما پس از آزمایش بیشتر ، آنها دریافتند که اگر شما در کوپن هایی با محتوای ارزشمند و تحصیلی بجای اینکه به سادگی افراد را با مگس های چاپی منفجر کنید ، اسپری کنید ، زنان باردار هنوز از آنها استفاده می کنند. ایجاد این تعادل مناسب بین بازاریابی سنتی و دیجیتال یکی از چالش هایی است که مشاغل با آن روبرو هستند.

    اما تعادل به دلیل جالب توجه در حال تغییر به سمت بازاریاب استتغییر در نحوه تغییر مصرف کنندگان به لطف فناوریهای جدید خرید ، الگوی خرید خود را تغییر می دهد.

    ما در حال کاهش صبر ما هستیم

    اگر اعمال داده های بزرگ چیزی را که بازاریابان را به سمت همگرایی سوق می دهد ، مصرف کنندگان جذابیت آن را در بهبود کیفیت اطلاعات در مورد مارک ها و محصولات و همچنین سرعت معاملات می بینند. به عبارت دیگر ، مشتریان شکیبایی خود را از دست می دهند.

    آماری که غالباً نقل می شود این است که طول توجه انسان به حدود ۸ ثانیه کاهش یافته است. به نظر می رسد مبتنی بر داده های معیوب است ، اما قطعاً در میزان حاضر به توجه به ما کاهش می یابد. اما به دلیل کاهش طول توجه نیست. آنچه واقعاً اتفاق می افتد این است که ما بی تاب تر می شویم!

    تقریبا ۵۰٪ از افرادی که صفحات وب را کاهش می دهند از کندتر از سه ثانیه رها می شوند

    این توییت

    تقریبا ۵۰٪ از افرادی که صفحات وب را کاهش می دهند کمتر از ۳ ثانیه کندتر را ترک می کنند. ما حاضر نیستیم صبر کنیم و آنقدر شایع شده است که گوگل وب سایت هایی را که به اندازه کافی سریع بارگیری نمی شوند مجازات می کند. این بی حوصلگی رو به رشد یک اثر جانبی از رضایت فوری است که اینترنت پر سرعت در اختیار ما قرار می دهد. ما تجربیات و اطلاعات خود را می خواهیم و خیلی سریع آنها را می خواهیم.

    بطور متناقض ، بازاریابی سنتی می تواند بازاریابی دیجیتال را در مورد چگونگی انتقال اطلاعات زیادی از نظر اقتصادی آموزش دهد. خرید وقت هوا یا چاپ وثیقه گران است ، بنابراین بازاریابان سنتی در ارائه سریع پیام ها بسیار خوب عمل کرده اند. تبلیغات تلویزیونی به ندرت از ۳۰ ثانیه بیشتر است. طرح در بخشنامه های سوپر مارکت ها الگوی خاصی دارد تا مردم بتوانند به سرعت معاملات را پیدا کنند. حتی یک نامه بازاریابی مستقیم با فرم طولانی برای خواندن بیشتر از ۱۰ دقیقه طول نمی کشد ، که به طول توجه واقعی ما نزدیکتر است.

    اقتصاد

    نشانه همگرایی: نمایشگاه نمایش

    هنگامی که یک مشتری در یک فروشگاه آجر و ملات به یک مورد نگاه می کند ، پس از خرید آنلاین آن کالا را با قیمت بهتری انجام می دهد ، که به عنوان نمایشگاه نمایش شناخته می شود. برخی از مردم از نمایشگاه سالن به عنوان نمونه ای استفاده می کنند که فروشگاه آجر و ملات محکوم به محکومیت است. نمایشگاه در واقع در هر دو جهت کار می کند. ممکن است افراد در مورد یک محصول به صورت آنلاین بدانند و تمام تحقیقات خود را در آنجا انجام دهند ، سپس به یک فروشگاه آجر و ملات مراجعه کنند تا یک تصمیم خرید نهایی را بگیرند.

    قیمت

    و این معنی دارد. برخی محصولات براساس خصوصیات بدنی خریداری می شوند که از طریق تصاویر ، فیلم یا کلمات قابل ارتباط نیستند. سایر محصولات بدون توجه به جایی که آنها را خریداری می کنید ، مانند قطعات رایانه یا کتاب ، مشابه هستند.

    برای مصرف کننده فرقی نمی کند که آنها بصورت آنلاین یا آفلاین بخرند ، بلکه می خواهند در هر دو فضا با کمترین اصطکاک ارتباط برقرار کنند. این همگرایی به طور خلاصه است. این توانایی عبور از جریانی چیزی است که شرکت ها باید بدانند. براساس گزارشی که توسط First Data انجام شده است ، یک سوم مشتریانی که تحقیق کرده اند در هر زمان تجربه خرید یکپارچه را در هر دستگاهی می خواستند و ۸۳٪ از آنها گفتند که می خواهند شرکت ها کار بهتری را برای همگرا سازی تجربیات آنلاین و آفلاین انجام دهند. یک تجربه خرید بدون درز کد برای “ما اکنون آن را با کمترین حد ممکن اصطکاک می خواهیم.

    بی حوصلگی ما برای بار بار صفحه آهسته در حال جوشیدن به دنیای فیزیکی است. اگر داده هایی را در یک وب سایت قرار دهیم ، انتظار داریم که این داده ها از طریق ما به دنبال آفلاین معاملات با همان برند و برعکس باشند. به لطف انقلاب داده های بزرگ ، شرکت ها و بازاریابان ابزارهای زیادی در اختیار دارند تا به آنها در انجام این کار کمک کنند. حتی SMB ها می توانند وارد عمل شوند. شرکتهایی که یاد می گیرند به ابزارهای جدید تسلط پیدا کنند ، با توجه به اینکه دنیای ما بیشتر و بیشتر به سمت دیجیتالی شدن گرایش پیدا می کند ، از مزیت بزرگی برخوردار است.

    آینده بازاریابی

    برخی ممکن است عدم صبر و فرهنگ رضایت فوری را که دیجیتالی ایجاد می کند ، رد کنند. همانطور که شرکت ها اطلاعات بیشتری در مورد پیش بینی نیازها و خواسته های ما می گیرند و تاکتیک های قانع کننده و متقاعد کننده بازاریابی را برای رعایت ما به سمت رضایت آنها سوق می دهند ، اینگونه است که ممکن است “طول صبر” ما کاهش یابد و تمایل ما به “بهتر” ، “بیشتر” اکنون ” “نمایی است. ما می توانستیم به یک حد و مرز برسیم ، اما فقط زمان خواهد گفت!

    در این میان ، همگرایی اتفاق می افتد و مشاغلی که می خواهند موفق شوند باید از این مجموعه جلوتر باشند. کل انقلاب دیجیتال نقشهای سنتی بین شرکتها و مصرف کنندگان را بالا برده است. همگرایی فقط یکی دیگر از نشانه های مذاکره مجدد است. زمان لازم بود تا مشتریان با ایده قرار دادن اطلاعات کارت اعتباری خود به صورت آنلاین راحت شوند! شرکت هایی که می توانند بازاریابی سنتی و دیجیتالی خود را همگرایی کرده و داده های جمع آوری شده را به تجارب مشتری قانع کننده تبدیل کنند ، در صدر قرار خواهند گرفت.

    کلوداگ اوبراین

    متخصص ارشد محتوای